xelu.net

catalunya (21)
costa brava (14)
montseny (6)
:: El Turó d'en Pou d'en Sal (0 comentaris)
:: L'empedrat de Morou (0 comentaris)
:: Matagalls (des de Collform (0 comentaris)
:: Parc mediambiental de Gual (0 comentaris)
:: Sant Miquel de Solterra (1 comentaris)
:: Santa Margarida de Vallors (0 comentaris)
osona (21)
pirineu aragonès (31)
pirineu català (15)
pirineu francès (4)

top 10 visites rutes
:: Astazous (134984 visites)
:: Cola de caballo (132367 visites)
:: De Cantonigròs a Cabrera (132189 visites)
:: Cingles de Bertí (116551 visites)
:: Refugi de l'Estany Llong (113515 visites)
:: De Platja d'Aro a Sant Ant (113502 visites)
:: Besiberris (109719 visites)
:: La vall d'Olzinelles (109314 visites)
:: De Centelles a Tona (109152 visites)
:: Les gorges du Segre (108464 visites)

BitWorks - Disseny web, allotjament web (hosting), disseny gràfic, programació, bases de dades i venda de material informàtic

PARTICIPA A XELU.NET
xelu.net >> àgora 2.0 >> rutes (6 rutes disponibles - 2605 fotos en totes les rutes) >> Santa Margarida de Vallors, Les Roques del Rei, Mare de Déu del Pedró (Sant Hilari Sacalm)
: | | | | | | | |

16/12/2010
Autor/a de l'aportació:
Assumpta Vall·llovera
Aquesta ruta ha rebut 101582 visites
Santa Margarida de Vallors,  Les Roques del Rei, Mare de Déu del Pedró (Sant Hilari Sacalm)
veure totes les fotos de la ruta (10)
explicació de la ruta
fotos (10)
mapa
Afegir comentari afegir un comentari
els vostres comentaris (0 comentaris)
novetats caminables
LLARGADA: 16km
DIFICULTAT: baixa
TEMPS: 5 hores
DESNIVELL: moderat
ÈPOCA: qualsevol
MODE: a peu

explicació de la ruta
Aquest itinerari correspon en part a la “Ruta de les Ermites de Santa Coloma de Farners”. Aquesta ruta la composen 10 ermites, per fer-les totes seguides, la durada és de 2 dies.

Nosaltres en farem dues, Santa Margarida de Vallors i el Pedró que es troben a la zona de Sant Hilari Sacalm.
És una excursió una mica llarga però no hi ha cap dificultat i és una passejada molt tranquil•la.

ITINERARI:

Una vegada a Sant Hilari hem de passar per dins el polígon “La Bòbila”, seguim a la dreta direcció nord-est. Quan s’acaba el polígon continuem per una pista sorrenca, com totes les de les Guillaries, i a 1 km, abans d’arribar a la Font del Sastre, a la dreta hi ha un rètol que indica La Taverna del Subirà, seguim aquest indicador i a uns 4 km. En trobarem un altre també a la dreta que indica a Santa Margarida de Vallors. Aquí podem deixar el cotxe i seguir aquesta pista, sempre hem de seguir per la pista més fressada i en baixada. Passem per la casa del Montalt. Aquesta casa sembla que l’habiten a temporades. Deixem la casa a la dreta i continuem recta la pista, ara amb força baixada, fins arribar a Santa Margarida de Valllors. A la dreta trobem un rètol antic que diu “Santa Margarida de Vellors”. És una parròquia molt ben conservada i al costat hi ha una casa que també està ben cuidada. Fins aquí hi haurem estat uns 50 minuts.

A partir d’aquí trobem les senyals blanques de la “Ruta de les Ermites”, hem de seguir-les tota l’estona, també trobam rètols indicadors.

Seguim la carretera, a la dreta del camí, trobem la casa del Solà, totalment enrunada.

La vegetació d’aquest indret hi trobarem avets, castanyers i alzines sureres. Quan hi varem passar feia poc que havien tret el suro de les alzines i destacava el color gris del tronc de l’alzina i el color granat que quedava el tronc després de treure-li el suro.

Seguim endavant, a l’esquerra del camí trobem la font d’en Nandu. Ens trobem en el punt més baix de l’itinerari. Continuem; en una corba del camí hi ha un indicador que ens senyala que a 100 metres hi ha la “Pedra del Evangelis”. Aquesta pedra és una fita d’1,5 metres d’alt i 0,5 d’ampla, amb les inicials ML+MA. Marcava els termes de les parròquies de Cladells ( ara Santa Coloma de Farners) i de Santa Margarida de Vallors ( ara Sant Hilari Sacalm) i també els límits entre els bisbats de Vic i Girona. Tornem endarrere i enfilem per la pista amb forta pujada, de seguida veuiem “Les Roques del Rei”.

Arribem en un collet amb una cruïlla i trobem la casa de “Cal Rei”, que ens queda a l’esquerra del camí, sembla arreglada i que deu estar habitada a temporades. Continuem endavant fins que, a la dreta trobem una casa enrunada, “Can Cigala”. Aquí mateix hi ha un rètol que ens indica “Les Roques del Rei” per un corriol a l’esquerra pel mig d’un bosc de pins. Val la pena anar-hi ja que és un mirador magnífic de les Guillaries. A dalt de les roques hi ha una creu de ferro plantada el 1901 dedicada al bisbe Salvi Huix. Aquesta visita ens comportarà uns 30 minuts. Tornarem al camí i continuem cap a l’ermita del Pedró pel mig del bosc. Passem pel Collet dels Republicans, on hi ha un rètol indicador. Arribem a una cruïlla, hem de segui endavant i deixat la pista de la dreta que va a l’Albó i la de l’esquerra que ens tornaria a Santa Margarida de Vallors, però amb moltes ziga-zagues. De seguida ja veiem l’ermita de “El Pedró” i agafem un curt corriol que ens hi porta.

Val la pena fer una parada. Al costat de l’ermita viem un indicador per continuar la Ruta de les Ermites que ens portaria a la de Santa Creu d’Horta, passant per la magnifica casa pairal del Subirà, però cal deixar-ho per un altre dia ja que la distància és d’unes dues hores la qual cosa en suposa 4 hores.

Per tornar allà on tenim el cotxe, cal continuar per la carretera que ens ha portat fins aquí que passa per sota l’ermita, també es pot seguir un camí herbat que hi ha davant l’ermita i també a un que passa per la dreta del turó, tots es troben al cap de 500 metres. Continuem, doncs, pel camí que hem vingut. A partir d’aquí ja no hi els senyals blancs ni cap senyal que ens indiqui el camí. Fins el cotxe, ara hi tenim uns 5 km. Trobem una casa a la dreta, que es veu arreglada, es veu que l’habiten a temporades, “Cal Campdelarit”, seguim endavant, fins que trobem un indicador que ens senyala a l’esquerra a Sant Hilari Sacalm,i a la Dreta El Subirà. A partir d’aquí la pista és més ample i també transitada per cotxes, ja que per aquest indret hi ha alguna serradora i moltes plantacions d’avets, la qual cosa contrasta amb la solitud i silenci que hem tingut durant tot el camí.

Amb poc més d’una hora arribem al cotxe.
fotos (10)
Rètol del primer trencant
Rètol al Pedró
Alzines després de treure el suro
Santa Margarida de Vallors
Fons d'en Nando
Pedra dels Evangelis
Roques del Rei
Dalt les Roques del Rei
Eermita del Pedró
Rètol per tornar al lloc de partida
mapa | mapa de la ruta en alta definició

No hi ha enllaços per a aquesta ruta.

Afegir comentari afegir comentari
COMENTARI:
SIGNATURA:
EMAIL: (si vols rebre actualitzacions dels nous comentaris)

els vostres comentaris (0 comentaris)
Estem esperant els vostres comentaris...