Gràcies Xevi, algun problema tinc amb el pc... En un altre ordinador les he pogut descarregar. Moltes mercès!!!
inicial
Wiki-Cerca
- Autoria:
- Jordi Roca
- Nivell:
- inicial
- Actualitzat:
255.297 visites
Tots els materialsSobre aquest material
Descripció
Converteix la cerca d’informació en una activitat de descoberta amb Wiki-Cerca, el joc educatiu creat per Jordi Roca. La proposta utilitza la Viquipèdia per treballar la comprensió lectora, la navegació per enllaços i la selecció d’informació a Internet.
Cada activitat parteix d’un títol inicial i planteja una cadena de preguntes que condueix a una pregunta final. Les respostes es busquen dins de l’enciclopèdia i permeten avançar d’una pàgina a la següent.
El joc es pot plantejar en parelles o petits grups, amb un full de treball o un document a la pantalla. Entre les activitats del recull hi ha cerques dedicades al sudoku, Lluís Llach, l’Everest, Charlie Rivel i Pau Casals.
El professorat pot adaptar el ritme de la proposta a primària o secundària i convidar l’alumnat a crear noves cadenes de preguntes. Abans de començar, convé revisar els recorreguts perquè els articles i els enllaços de la Viquipèdia evolucionen.
La Wiki-Cerca és una manera de practicar la lectura atenta i de justificar on s’ha trobat una resposta. Respecta l’autoria de Jordi Roca i Font i la llicència Reconeixement–NoComercial indicada en el material: es permeten obres derivades sense ús comercial.
Prepara't, practica, aprèn
Apunts i exercicis
-
01-Sudoku
Autor: Jordi Roca
-
02-Lluís Llach
Autor: Jordi Roca
-
03-Everest
Autor: Jordi Roca
-
04-Charlie Rivel
Autor: Jordi Roca
-
05-Pau Casals
Autor: Jordi Roca
-
06-Jacint Verdaguer
Autor: Jordi Roca
-
07-Antoni Gaudí
Autor: Jordi Roca
-
08-Joan Sala Ferrer
Autor: Jordi Roca
-
09-Taradell
Autor: Jordi Roca
-
10-Vall de Núria
Autor: Jordi Roca
-
11-Manuel de Falla
Autor: Sergi Nadal
-
12-Narcís Monturiol
Autor: Sergi Nadal
-
13-Reus
Autor: Sergi Nadal
-
14-Tina Turner
Autor: Sergi Nadal
-
15-Jordi Pujol
Autor: Sergi Nadal
Informació complementària
Presentació dels recursos
01-Sudoku- 02-Lluís Llach
- 03-Everest
- 04-Charlie Rivel
- 05-Pau Casals
- 06-Jacint Verdaguer
- 07-Antoni Gaudí
- 08-Joan Sala Ferrer
- 09-Taradell
- 10-Vall de Núria
- Wiki respostes
Enllaços d’interès
>> Diari Mef, Mef a diari
La conversa 9 comentaris
Escriu un comentari
Bon dia Mariló, Acabem de comprovar que tot està funcionant correctament. Podries revisar la teva connexió a internet i comprovar que tens l'Adobe Reader instal·lat?
Respon
Bon dia, Trobo molt interessant aquestes wiki cerques però la majoria no les puc obrir. Com les podria aconseguir obrir? Gràcies
Respon
Noves aportacions
El material Wiki-Cerca va creixent. Avui he rebut d'en Sergi Nadal 5 noves propostes que complementen les d'en Jordi Roca. Aquestes novetats ja les podeu veure publicades. Gràcies Sergi! I aprofito l'ocasió per animar a tothom que trobi interessant i útil el material a crear nous reptes i enviar-los!
Respon
Molt bé
Sergi, quina alegria llegir que la Wiki-cerca funciona i que la gent com tu s'hi implica amb ganes. Salut
Respon
Perfecte
Perfecte Sergi! Me les pots enviar i les publicarem! Ho pots fer arribar a xevi@xelu.net
Respon
Bona idea i bona feina!
Hola! Estan molt bé aquest exercicis de 'Wikicerques'! Van molt bé per "apendre a navegar" als alumnes de 1ers anys i sobretot per a localitzar una informació concreta dins d'una pàgina amb varis continguts. Vist l'èxit que van tenir aquests exercicis als meus alumnes, em vaig animar a fer-ne de noves. Si voleu us les puc passar pq les pengeu aquí a la web també, si us sembla bé, és clar. Salut!!
Respon
Gràcies
Gràcies per la difusió Xevi!
Respon
Idea genial!
Quan vaig llegir la idea d'aquests materials al blog d'en Jordi, vaig pensar que era genial! Porto anys fent classes d'informàtica a adults i la recerca per Internet s'ha tornat un tema bàsic en el temari, per exigències evidents de la societat d'avui en dia. No se m'havia ocorregut fer exercicis d'aquest estil i m'agradarà ampliar els materials amb nous reptes els ja existents, aquest cop per gent més adulta. A veure quan tindré temps...
