xelu.net
 
acció (10)
animació (pel·lícules) (14)
animació (sèries) (7)
aventures (5)
comèdia (16)
drama (36)
fantasia (8)
ciència ficció (9)
intriga (3)
juvenil (16)
:: Eclipse (0 comentaris)
:: Encantada (2 comentaris)
:: Harry Potter i l'Ordre del (0 comentaris)
:: Harry Potter y el misterio (0 comentaris)
:: Harry Potter y las Reliqui (0 comentaris)
:: Harry Potter y las Reliqui (0 comentaris)
:: La Brújula Dorada (4 comentaris)
:: La isla de Nim (0 comentaris)
:: La saga Crepúsculo: Amane (0 comentaris)
:: Las crónicas de Narnia: E (0 comentaris)
:: Las crónicas de Spiderwic (0 comentaris)
:: Los juegos del hambre (0 comentaris)
:: Luna Nueva (2 comentaris)
:: Mr. Magorium y su tienda m (0 comentaris)
:: Percy Jackson y el lacrón (1 comentaris)
:: Twilight (5 comentaris)
musical (3)
romàntica (5)
sèries (23)
terror (1)
thriller (7)
 
top 10 visites cinema i tv
:: Harry Potter i l'Ordre del (138684 visites)
:: Pequeño Manhattan (137115 visites)
:: El sueño de Cassandra (124689 visites)
:: Las crónicas de Narnia: E (122898 visites)
:: Battlestar Galactica (118171 visites)
:: Up (118151 visites)
:: El caballero oscuro (117917 visites)
:: Wall·e (117787 visites)
:: Criatura Perfecta (117745 visites)
:: Stardust (117625 visites)
 
BitWorks - Disseny web, allotjament web (hosting), disseny gràfic, programació, bases de dades i venda de material informàtic
 
PARTICIPA A XELU.NET
xelu.net >> àgora 2.0 >> cinema i tv (163 sèries o pel·lícules disponibles) >> Serrallonga
àgora 2.0: cuina | jocs | llibres | música | cinema i tv | teatre | materials | rutes | qui és qui?

Serrallonga
 
09/11/2008
Autor/a de l'aportació:
Xevi Vilardell Bascompte
Aquesta pel·lícula/sèrie ha rebut 115493 visites
 
Serrallonga
actors
sinòpsis
opinió
enllaços
Afegir comentari afegir comentari
els vostres comentaris (6 comentaris)
novetats visionables
enllaços patrocinats
TÍTOL ORIGINAL:
Serrallonga
ANY:
2008
DIRECTOR:
Esteve Rovira
Separador
actors
Isak Férriz, David Selvas, Núria Gago, Olalla Escribano, Bea Segura, Cristina Plazas, Francesc Lucchetti, Sergi Mateu, Mercedes Sampietro, Pep Anton Muñoz, Manel Barceló, Ramon Pujol, Joan Muntal, Mark Ullod, Ramon Godino, Jordi Puig i Marcel Borràs.
sinòpsis
Extret de la web de TV3 sobre Serrallonga:

Serrallonga és la història d’un bandoler que esdevé llegenda, en una època dura on la lluita per sobreviure era la principal preocupació d’un poble esclavitzat per la fam i en què el bandolerisme era una de les poques sortides de la misèria. [...]

opinió
Continua la sinòpsis:

[...] Joan Sala, àlies Serrallonga, es veu obligat a deixar la seva dona i fills i escapar de la justícia per haver comès un crim en defensa pròpia, i se suma a la colla de bandolers a la qual pertanyen els seus germans i de què és cap un vell enemic de la infància, Antic. Serrallonga i Antic s’enfronten; Antic és empresonat i s’allista a les tropes de l’exèrcit espanyol.

[...] Serrallonga, per damunt de tot, és un rebel. Robatoris i assalts fan que sigui admirat pel poble i conegut com el rei de les Guilleries. Les dones el busquen i les autoritats li donen resguard. Gaudeix també de la protecció dels nobles que veuen en ell la possibilitat de lluitar pels seus propis interessos davant la Corona. La llegenda de Serrallonga creix imparablement.

En tornar de les campanyes a Itàlia, i veient en què s’ha convertit el seu antic rival, Antic accepta l’encàrrec del Virrei de donar caça a Serrallonga. La persecució és implacable. Comencen així anys de traïcions, paranys, emboscades i massacres de tots els qui encobreixin o simpatitzin amb el bandoler. Creix a la vegada la fascinació i l’odi d’Antic envers Serrallonga.

Els nobles que abans el protegien ara se li giren en contra. La colla de Serrallonga, perseguida fins al límit, és desmantellada. Serrallonga es va quedant sol i ha de fugir a França on sobreviu amb Joana, una de les seves amants. Quan Joanna queda embarassada, un Serrallonga feble i cansat torna a Catalunya. La seva dona, Margarida, està empresonada i els seus germans i amics han estat assassinats.

Serrallonga, carregant la culpa dels que van morir per ell i veient que ha arribat la seva hora, s’entrega. És jutjat i condemnat a mort… Però el mite segueix viu.

OPINIÓ:

D'entrada dir que m'ha sorprès i gratament aquesta producció catalana per varis motius que ara vaig a desgranar:

>> La interpretació és molt bona per part de tots els actors i com no destacar el d'en Joan Sala i el d'Antic, dos personatges que porten a sobre el pes de bona part de la història.
>> Els escenaris i les localitzacions exteriors estan molt ben aconseguides. No cal dir que els paisatges de Les Guilleries i el Montseny ja són espectaculars de per si.
>> La il·luminació de les escenes en general m'ha semblat fantàstica!
>> La recreació històrica tan dels llocs, del vestuari i les escenografies crec que es mereix un reconeixement. Es nota que hi ha hagut una gran feina per part d'un bon equip i el resultat salta a la vista.
>> La història enganxa i s'ha sabut adaptar per fer-la més cinematogràfica encara.
>> És de lloar que si s'ha de fer una escena de sexe, de violència, si ha de sortir sang o si s'han de dir paraulotes no es cobreixin com a vegades ens té acostumats TV3 i només es deixin intuir o se substitueixin per un "carat" en comptes de "collons". Crec que això augmenta el realisme i va en benefici de la història i la credibilitat d'aquesta.
>> La música èpica en combinació amb escenes de travellings o imatges aerees espectaculars augmenten la sensació d'estar veient una superproducció amb tota la regla. En aquest sentit, Serrallonga no s'ha de sentir intimidat per cap altra producció de fora (no caiguem fàcilment en l'auto odi!).

No seria una bona crítica però, si no detallés també alguns aspectes que m'han semblat millorables. Passo a detallar-los:

>> D'entrada crec que l'accent del personatge de Serrallonga no s'escau a un pagès de Viladrau. Tot i que fa un paper extraordinari, aquí falla en aquest aspecte.
>> Crec que, per extensió, no hi ha una diferència de registre entre la manera de parlar del poble i la noblesa. A mi no m'entra que parli igual un pagès que la baronessa!
>> Algunes escenes, tot i estar molt ben recreades escenogràficament parlant i a nivell de vestuari, els faltava credibilitat interpretativa. Per exemple, quan Antic entra en un bar de poble i reclama gent per atrapar a Serrallonga, sembla que tots estiguin molt ben posats. Jo no m'imagino un bar on entra algú i està tothom assegut a la seva taula, gairebé alineats a la perfecció, de seguida es fa un silenci sepulcral... Jo diria que hi hauria d'haver força més merder i descontrol, no? És com si l'escena no se l'acabessin de creure.
>> Seguint en la línia del punt anterior, hi ha algunes escenes on les robes dels personatges (bandolers i pagesos) sembla treta de la rentadora i planxada. Tot i que n'hi ha que la porten estripada, no se'ls veu ni una taca ni una arruga. Jo crec que la gent en aquella època tenia poques oportunitats de cuidar a fons la seva higiene i això s'havia de reflectir per força en el seu aspecte. Un altre exemple seria els dos quilos de gomina que porta a cada escena el propi Serrallonga. O sigui, molt ben ambientat tot, però faltava un pèl de realisme, o de creure's-ho.

Tot i els contres, penso que en aquest cas les coses positives s'imposen i tenim un producte català del qual ens podem sentir orgullosos! Potser això també m'ha sortit una mica eufòric, no? Poc realista?
enllaços

>> Web de Serrallonga a TV3
>> Primer capítol de Serrallonga
>> Segon capítol de Serrallonga
>> Serrallonga a la Wikipèdia

Afegir comentari afegir comentari
COMENTARI:
SIGNATURA:
EMAIL: (si vols rebre actualitzacions dels nous comentaris)
   
   
 
   
 
els vostres comentaris (6 comentaris)
Autor/a del comentari: Alba - Data: 11/11/2008

ostres, jo no entraré en tants detalls... però en general em va agradar molt. Una sèrie de qualitat, explicant coses interessants i històriques a la vegada. Semblarà cutre, però en Serrallonga està molt i molt guapo, igual que totes les noies a qui els hi cau la baba per ell. L'accent, de Viladrau segur que no!! Però en general es percep que s'ha volgut fer una cosa ben feta, de qualitat i això és un fet que fa agafar esperances, de que aquí també es poden fer coses molt i molt interessants.
Autor/a del comentari: Ester Riera - Data: 11/11/2008

Estic d'acord en els comentaris que s'han fet, i la peli em va semblar fascinant. La vaig seguir tota amb molta il.lusió, ja que hi tenia companys del teatre fent de figurants. Però a part d'això, hi ha un altre detall que voldria destacar. No s'ha fixat ningu que l'Antic té la mateixa edat durant tota la peli, tot hi que han pasat com uns vint d'anys?
Quant en Serrallonga era petit, el va apuntar amb una pistola i ell, que devia tenir?, tot hi que no es veu, uns 15 anys? I quant en Serrallonga creix, resulta que l'Antic té una edat, si mes no ho sembla, igual que la del Serrallonga. No se, puser m'ho he mirat malament, pero aquest personatges no es fan vells. A més, l'Antic també duu la mateixa roba durant tota la peli. Ja se que en aquells temps no tenien masa presupost per anar canviant de modelets, però algun canvi de vestuari també estaria bé, no se, tot son opinions. Deixant apart tot aixo, em va agradar moltissim la interpretació dels personatges i tot el montatge en general. Molt bé. I felicitats per TV3"la meva"!
Autor/a del comentari: Xevi - Data: 11/11/2008

Coses a recomentar:

>> No sabia que la minisèrie no s'havia rodat a les Guilleries (o ben poc...)
>> Trobo que si que senta el primer precedent seriós (perquè d'Arnau me n'estalviaré els comentaris).
>> Seria fantàstic que algú relatés en forma de pel·lícula el setge a Barcelona! Quina manera més fàcil tenim de conèixer la nostra història i de que la gent més jove la puguin assimilar en un format que els és més proper!
>> És cert que al ser rodada a prop et desperta un sentiment diferent que veure una producció d'un lloc que no has estat mai. A mi ja em passa quan veig pel·lícules ambientades a llocs de fora que he estat, imagina't si el cas em toca a mitja hora de cotxe!
>> De debò que estven fent sardines en un bidó? Això ho haig de tonar a veure...
>> El que si que vaig veure són les esquitxades de sang que comentes i eren poc realistes.
Autor/a del comentari: Jordi Roca - Data: 10/11/2008

Ah, una altra cosa. De Guilleries res de res (o poc), la majoria d'escenes estan gravades al Collsacabra-Cabrerès i a la Garrotxa, concretament a Santa Pau.
Autor/a del comentari: Jordi Roca - Data: 10/11/2008

Bé, jo en línies generals estic d'acord amb en Xevi i també estic content que es facin històries nostrades de gran pressupost i amb un bon equip. A part del que ha dit en Xevi a mi em va semblar que algunes escenes estaven "de més a més", vull dir que aportaven poc a la història general i allargaven excessivament el metratge, sobretot de la segona part; m'imagino que hi haurà retallades quan presentin la producció a altres països on la sèrie si no tinc mal entès tindrà forma de pel·lícula.
D'altra banda em sap greu que no s'hagin cuidat alguns detalls com el tema de l'accent inadequat d'alguns dels actors i actrius, no només de l'Isak Férriz o temes com el vocabulari emprat amb paraules com "vostè" que en aquell temps simplement no existien.
D'altra banda, i ara amb aire d'esperança, crec que Serrallonga aporta un precedent interessant (amb el permís d'Arnau) per altres llegendes catalanes o de temàtiques de la nostra història que per via del cinema poden ser més conegudes. Us imagineu una pel·lícula sobre les cròniques de Jaume I? o sobre el setge a Barcelona? o sobre la venjança catalana a Grècia? o de la guerra dels Segadors? estaria bé. HI ha molts bons escriptors i llibres d'història interessants, se'n podrien fer adaptacions.
Salut
Autor/a del comentari: Xiuli - Data: 10/11/2008

Realista o no, trobo la teva crítica molt encertada. No obstant, el fet de que la mini-sèrie sigui ambientada tan a prop de casa, i no tan sols a Catalunya, sinó a les Guilleries!!, possiblement faci que ho veiguem tot amb més bons ulls.

I per posar un però, que en seran dos, en primer lloc crec que hem -TV3, la meva!- de millorar els 'efectes especials', ras i curt, quan al bo del Serrallonga li fuetegen l'esquena surten unes esquitxaderes immenses que ho semblen tot menys sang. I dos, en aquella època no crec que les brases per coure sardines estiguessin en una 'barbacoa' (en els cas de la min-sèrie un 'bidó').. potser hagués estat més encertat un foc a terra? Aqui ho deixo.


novetats visionables
Los juegos del hambre
Los juegos del hambre
La saga Crepúsculo: Amanecer - Part 1
La saga Crepúsculo: Amanecer - Part 1
Harry Potter y las Reliquias de la Muerte II
Harry Potter y las Reliquias de la Muerte II
Lost in Translation
Lost in Translation
Beautiful Girls
Beautiful Girls
La red social
La red social
Harry Potter y las Reliquias de la Muerte: Parte I
Harry Potter y las Reliquias de la Muerte: Parte I
Shrek, felices para siempre (Shrek 4)
Shrek, felices para siempre (Shrek 4)
Perdona si te llamo amor
Perdona si te llamo amor
Eclipse
Eclipse
   
 
(c) 2007-2024 logo xelu.net | Última actualització: 19/03/2024 | Facebook | Instagram BitWorks

Creative Commons License
Aquesta web i tots els seus continguts
estan sota una llicència Creative Commons.